Trzecie edycja jeszcze liczniejsza!
Ogrom prac do obejrzenia i oceny!
Do grona zeszłorocznych przyjaciół dołączyli kolejni!
Ponownie mogliśmy gościliśmy naszych najmłodszych!
Po zeszłorocznym nieoczekiwanym sukcesie, postanowiliśmy, że przygotujemy dla Was kolejną edycję Migawki. Mądrzejsi po pierwszym wydarzeniu mogliśmy zacząć wdrażać nasze usprawnienia i pomysły w życie.
Raz jeszcze rozbiliśmy się z Migawką w naszym lokalnym sklepie hobbystycznym „Stagraf”. Udało nam się wypożyczyć ekspozytory oraz oświetlenie od naszych przyjaciół z festiwalu „Kontrast”, dzięki czemu ekspozycja wyglądała znacznie lepiej, tym bardziej, że Stagraf również przeszedł zmianę w postaci rozbudowy oraz powiększenia przestrzeni. Jednak mimo tego, miejsce pękało w szwach, a pogoda, która towarzyszyła nam tego dnia, nie dawała nam spokojnie świętować naszego wydarzenia.
Tworząc nasz coroczny plakat uświadomiliśmy sobie, że przydał by się patron naszego konkursu. Jednorożec został jednogłośnie wybrany na tą posadę, tym bardziej iż jest on także od jakiegoś czasu symbole/patronem naszego miasta Łodzi. Na szczęście w naszej Ekipie mamy uzdolnionych artystów nie tylko figurkowych, dzięki czemu udało nam się stworzyć pierwszą kreację naszego nowego patrona, którego możecie obejrzeć na plakacie promującym drugą edycję Migawki. Od tego momentu Dominika zaczęła tworzyć dla nas koncepty grafik, które dobrze znacie z tej i kolejnych Migawek.
Dobrze wiemy na jakie bolączki uskarżają się konkursy w różnych miejscach na świecie. Niewątpliwie mała ilość klas startowych i z roku na rok coraz szybciej rozwijające się środowisko malarzy nie ułatwia startu w konkursowaniu świeżym artystom. Często zdarza się też tak, że nie potraficie docenić swojego warsztatu malarskiego i zaniżacie swój rzeczywisty poziom. Postanowiliśmy wdrożyć w życie nasz pomysł na przenoszenie prac przed samą oceną oraz wręczenie nowej nagrody, jaką jest „Level Up!”. Jest to uhonorowanie malarza nagrodą, która jest bardziej istotna niż złota Migawa w deklarowanej klasie startowej. Od tej edycji zarówno „Level Up!”, jak i na jej potrzeby stworzony odrębnych zestaw sędziów o nazwie „Promote Team” wpisały się w charakter Migawki. Jest to serdeczny ukłon w stronę wszystkich uczestników, którzy oczekiwali właśnie czegoś w takiego w przestrzeni konkursowej.
W tej edycji postanowiliśmy wprowadzić podział Grand Prix zarówno na Sznytkę jak i na Galantego, stąd obie klasy startowe rywalizowały o zdobycie najważniejszej nagrody konkursu.
Dodatkowo zastąpiliśmy Grand Prix’ową Migawę wiosłami wręczanymi zwycięzcą! Jak Łódź to musiało być wiosło!
I tak naszym pierwszym zwycięzcą Grand Prix Sznytki został Bartłomiej Jan Brodzki za pracę „A few short stories”.